Toamna bogată a sosit. Ne colorează existența cu varietatea ei de roade. Ne bucurăm de aromele lor și ni le dorim cât mai divers preparate în bucătăriile noastre.
Astăzi m-am gândit la o rețetă, unde vedetă va fi vânătă. O s-o gătim într-un stil grecesc, și anume o s-o umplem cu carne de porc, legume și parmezan sau cașcaval (opțional).

Avem nevoie de:
– 2 vinete
– 150 gr carne tocată de porc (sau amestec)
– o ceapă medie, un morcov, un ardei gras
– 4/5 linguri de bulion, puțină apă
– Sare, piper
– 2 linguri ulei
– 100 gr parmezan ras sau cașcaval
Mai întâi tăiem ceapa și ardeiul gras mărunt, morcovul îl dăm pe răzătoare, turnăm uleiul intr -o tigaie, îl lăsăm să se încingă puțin, apoi adăugăm legumele și două/trei linguri de apă și le călim fără sa se ardă, adăugăm carnea tocată și bulionul și le gătim la foc mic.
Scobim vinetele, astfel încât să primească o formă de pantofior și presărăm peste ele puțină sare, ele își vor lăsa puțin lichid (apă), dar înainte de umplere , îl vom goli. Interiorul pe care îl scobim, îl tăiem mărunt și îl adăugăm la compoziția din tigaie. Adăugam condimentele după gust.
Când compoziția pentru umplut este gata, o luăm de pe foc, o lăsăm câteva minute, după care putem umple vinetele. După ce le umplem, le presărăm din belșug cu parmezan sau cașcaval.
Într-un vas de iena sau teflon, adaugăm două linguri de bulion și puțină apă și așezăm vinetele. Vor sta la cuptorul preîncălzit la 180 grade 35/ 40 minute.
“Papuceii” sunt gata. Vă doresc poftă bună!

Dar să vedem și din punct de vedere al sănătății, la ce ne ajută vânăta, ce proprietăți și beneficii aduce consumul aceasteia pentru corpul nostru:
– conține fier, calciu și alte minerale
– îmbunătățește circulația sângelui
– conținutul de fibre protejează tractul digestiv
– este săracă în calorii
– reduce colesterolul
– prin conținutul de vitamina K și bioflavonoide, reduce riscurile accidentelor vasculare cerebrale.

One Comment
Lasă un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.