Când ne trezim somnoroși dimineața, mișcarea poate să nu fie chiar prima noastră activitate ce ne vine în gând. Poate pentru unii nu e deloc o prioritate sportul. Dar a începe ziua cu o plimbare – indiferent dacă este în jurul blocului, într-un parc sau un spațiu verde sau într-o pădure, în natură sau în diverse alte părți – ne poate oferi organismului o serie de beneficii unice pentru sănătate.

 

Iată 7 motive pentru care ar trebui să ne dorim mai des să începem fiecare zi din săptămână făcând câțiva pași.

 1. Un boost de energie

Începerea zilei cu o plimbare vă poate oferi mai multă energie pe parcursul zilei. Dacă mergeți în aer liber, în special în natură, parcuri sau zone împădurite, acest lucru este adevărat, demonstrat științific.

 

Studiile arată că adulții care au mers 20 de minute în aer liber au experimentat mai multă vitalitate și energie decât cei care au mers 20 de minute în interiorul unei clădiri.

 

Un studiu mic a descoperit că 10 minute de mers poate oferi mai multă energie decât o ceașcă de cafea, pentru 18 femei care se simțeau lipsite de somn și au încercat acest experiment.

 

Data viitoare când ai nevoie de un impuls energetic de dimineață sau te simți obosit când te trezești, poate vrei să încerci o plimbare prin natură. Cu siguranță starea ta se va îmbunătăți

 

2. Îmbunătățește starea de spirit

Există avantaje fiziologice demonstrate și pentru mersul dimineața. O plimbare prin parc poate ajuta în următoarele moduri:

– îmbunătățește stima de sine

– stimulează starea de spirit

– reduce stresul

– reduce anxietatea

– reduce oboseala

– ușurează simptomele depresiei sau reduce riscul de depresie

 

Pentru cele mai bune rezultate, încercați să mergeți timp de 20 până la 30 de minute cel puțin 5 zile pe săptămână, prin parc, prin pădure sau oriunde aveți la dispoziție un spațiu verde.

 

3. Completează activitatea fizică de zi cu zi

Un avantaj al mersului dimineața este că îți vei începe ziua mult mai plăcut. Atunci când ajungi la muncă ești deja ancorat în activitățile pe care le ai de făcut, demarând de dimineață și fiind deja plin de energie.

 

Ghidul de activitate fizică pentru americani recomandă adulților sănătoși să petreacă cel puțin 150 până la 300 de minute de exercițiu cu intensitate moderată pe săptămână. Încercați să completați acest task cu o plimbare de 30 de minute, în fiecare din cele 5 dimineți, de luni până vineri, pentru a satisface aceste cerințe. Oricum trebuie să vă deplasați la muncă, așa că de ce să nu încercați mersul pe jos până la birou?

 

4. Mersul pe jos te ajută să slăbești

Mersul dimineața vă poate ajuta să vă îndepliniți obiectivele de pierdere în greutate. Mersul într-un ritm moderat timp de 30 de minute poate arde până la 150 de calorii. În combinație cu o dietă sănătoasă și antrenament de forță, s-ar putea să descoperi o oportunitate minunată de a slăbi.

 

5. Mersul pe jos ajută la prevenirea unor condiții de afectare a sănătății

Mersul pe jos poate oferi numeroase beneficii pentru sănătatea ta, inclusiv îmbunătățirea imunității tale, precum și prevenirea unor afecțiuni medicale.

 

StudiesTrustedSource arată că mersul timp de 30 de minute pe zi poate reduce riscul apariției unor boli de inimă cu 19%. Dacă trăiești cu diabet, mersul pe jos poate ajuta, de asemenea, la scăderea nivelului glicemiei.

 

Poate ajuta chiar la creșterea duratei de viață și reduce riscul unor anumite tipuri de cancer.

 

6. Consolidează mușchii

Mersul poate ajuta la întărirea mușchilor din întregul organism, dar mai ales mușchilor picioarelor. Pentru cele mai bune rezultate, mergeți într-un ritm moderat până la rapid, timp de 20 – 30 minute zilnic.

 

Încercați să vă schimbați rutina și să urcați scările până la birou, evitând liftul, să mergeți în plimbări pe dealuri sau să practicați alergatul la bandă înclinat.

 

Pentru un tonus muscular mai bun, astfel de exerciții s-ar putea să facă minuni.

 

7. Mersul determină îmbunătățirea clarității mentale

O plimbare de dimineață vă poate ajuta să vă îmbunătățiți claritatea mentală și capacitatea de a vă concentra pe parcursul zilei. Un studiu recent, a descoperit că, în rândul adulților în vârstă, cei care și-au început zilele cu o plimbare matinală și-au îmbunătățit funcția cognitivă, comparativ cu cei care au rămas sedentari.

 

Mersul te poate ajuta, de asemenea, să gândești mai creativ. Cercetările arată că mersul deschide un flux liber de idei, care te poate ajuta să rezolvi problemele mai bine decât dacă alegi să rămâi sedentar. Acest lucru este valabil mai ales în cazul în care mergi în aer liber.

 

Așadar, data viitoare când aveți o ședință de dimineață în companie sau o sesiune de brainstorming, sugerează colegilor să purtați discuția în timp ce vă alăturați unei plimbări, dacă este posibil într-un spațiu verde sau în parc. Veți reveni la birou cu mult mai multe idei și cu o stare de spirit mult mai bună.

Lasă un comentariu

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.